20.4.2006

Organisoituminen aiheuttaa univelkaa

Vietin eilen illalla 4-5 tuntia koneella organisoiden kirjanmerkkilistaani. Olen laittanut miljoona linkkiä muistiin koulutuksen aikana ja olen ehtinut tuoda muistitikulta vain osan kotikoneelle; iso osa on vielä läpikäymättä saati tarkemmin perehtymättä.

Varsinaisesti univelkatilanteeni kulminoitui siinä vaiheessa kun olin organisoinnin jälkeen käynyt läpi työpaikkasivustoja tunnin-puolitoista, päättänyt mennä nukkumaan, käynyt suihkussa ja laittanut yöpaidan päälle. Tärkeä havainto: Konetta ei saa koskaan jättää päälle!!! Seuraus: puoli yhteen yöllä neuleblogeja. Pitihän ahkera illan työ palkita hauskanpidolla.

Tänään sitten kävelen siksakkia ja törmäilen asioihin. Univelassa olen hyödytön. Jos emme olisi jo noin kuukausi sitten katselleet alustavasti Dreamweaverin rakennetta ja toimintaa, olisi oppimiskäyräni ollut tänään hyvin matalalla, kun aloimme opetella ohjelmaa tosissaan. Ja onneksi html-koodikin on jotensakin tuttu asia ennestään.

Meillä oli vain puoli päivää opetusta, joten kirjoittelen tätä nyt luokassa ja suunnittelen tekeväni vielä jotakin hyödyllistä tänään. Jotakin koulutukseen liittyvää. Printtaan vaikka matskua luettavaksi. Tai jotain.

Olen sittenkin purkanut piponi. Siitä tuli liian iso (lue = pannunmyssy) ja aloitin sen uudestaan, tällä kertaa 100 silmukalla (alunperin 120 silmukalla). Luultavasti on jo hellettä, kun se valmistuu.

Ei kommentteja: